Oppdatering av Rigg- og transport avviklingsplan

Da har vi foretatt en oppdatering av Rigg plan, samt utvidet begepet til også å omhandle transportavvikling. Med transportavvikling ønsker vi å tydeliggjøre primære inn- og uttransporter fra området.

Hovedendringer er:

a) Port-2:

Port-2, tiltenkt primær-utkjøring i rundkjøring ved Sluppen-/Bratsbergvegen, er det jobbet mye med for å få tillatelse til å etablere. Men etter helhetsvurdering, drøftings- og høringsmøte med offentlige etater og myndigheter tillates ikke denne løsningen, og prosjektet må da benytte hovedport (Port-1) til primær-utkjøring. Dette medfører mer transport ned Baard Iversens veg. Avbøtende sikkerhetstiltak i denne sammenhengen vil være skilting av påbudt kjøreretning i krysset ved Bratsbergvegen.

Rigg-delplan 1

 

b) Tiltenkte byggeplass parkering på «Cabo-banen»:

Arealet skal benyttes av annen entreprenør. Skanska flytter sin byggeplassparkering innenfor anleggsområdet i sør. Hvor dette opparbeides på arealer der fremtidig parkering skal ligge.

Rigg-delplan 4