Det jobbes for fullt over hele linja og vi har blant annet nådd to nye milepæler den siste tiden.
Det jobbes for fullt over hele linja og vi har blant annet nådd to nye milepæler den siste tiden
3000 meter nådd i Fiskefjordtunnelen øst.
2000 meter nådd i Norddaltunnelen vest.
Ferdiggrad per tunnel (i antall meter drevet):
Brattfjelltunnelen: 100 % – arbeides med tunnelinnredning
Fiskefjordtunnelen: 64%
Norddaltunnelen: 59%
Gullbergtunnelen: 57%
Sist uke drev vi nesten 400 meter tunnel, og vi er nå totalt oppe i over 13 300 meter tunnel siden vi startet drivingen på sensommeren i fjor. Det er nesten 50% av tunnelene våre.
Vi har til nå sprengt ut over 1,8 millioner kubikk med steinmasser på prosjektet, vi nærmer oss 30% ferdigstillelse av veiarbeid i dagsonen, og nesten 20% for konstruksjonene våre (bruer, kulverter og portaler). Her jobbes det godt på tvers av fagene for å opprettholde god fremdrift i prosjektet.
Takk til alle de flinke folkene vi har med oss for å bygge Nord-Norges største veiprosjekt gjennom tidene
-
-
Norddaltunnelen vest.
-
-
Det klargjøres til påhugget for Kongsviktindtunnelen.
-
-
Kongsvikdalen.
-
-
OPS Hålogalandsvegen er et komplekst gigaprosjekt på E10 i Nordland som består av 82 kilometer med vei, hvor 27 kilometer går i tunnel. Totalt skal det bygges 22 broer og syv tunneler, og veien er en svært viktig del av transportforbindelsen mellom Lofoten, Vesterålen, Evenes lufthavn og E6.
Prosjektet vil øke både trafikksikkerhet og fremkommelighet i regionen, og knytter Sortland, Kvæfjord, Lødingen, Tjeldsund og Harstad tettere sammen. Når veien står klar, vil det gi betraktelig redusert kjøretid mellom stedene – en besparelse på hele 40 minutter. OPS-modellen som benyttes på dette prosjektet innebærer at Skanska både står for prosjektering, byggingen, samt drift og vedlikehold i en 15-årsperiode fra ferdigstillelse.
–
OPS Hålogalandsvegen is a complex giga project on the E10 in Nordland which consists of 82 kilometers of road, of which 27 kilometers are in tunnels. A total of 22 bridges and seven tunnels will be built, and the road is a very important part of the transport connection between Lofoten, Vesterålen, Evenes Airport and the E6.
The project will increase both traffic safety and accessibility in the region, and will link Sortland, Kvæfjord, Lødingen, Tjeldsund and Harstad closer together. When the road is ready, it will result in a considerably reduced driving time between the places – a saving of as much as 40 minutes. The PPP model used on this project means that Skanska is both responsible for design, construction, as well as operation and maintenance for a 15-year period from completion.
-
-
Arbeid i Fiskefjordtunnelen øst.
-
-
Tunnelinnredning i Brattfjelltunnelen.
-
-
-
Fiskefjordtunnelen øst.